Tornem a tenir saquets tèrmics i en aquest post us explicarem com utilitzar-los en fred i com en calor.

Els saquets tèrmics són un producte de termoteràpia, que contenen llavors de garrofa (tenen la propietat de mantenir més temps tant la calor com el fred).

Quan hem d’utilitzar la calor i quan el fred?

La teràpia de calor es pot utilitzar per:
– Relaxar una zona
– Artritis (si estem en un procés d’inflamació, es recomana posar gel en comptes de calor, si és un dolor diari calor).
– Tendinitis (en procés inicial d’infamació aplicar gel 48h i després seguir amb la teràpia de calor).
– Dolors menstruals (aplicar a la zona baixa de l’abdomen).
– Dolors d’esquena
– Còlics
– Dolors cervicals

Quan ens apliquem calor, és important no superar els 20′ en la zona del dolor, i sempre cobrint la zona amb una tela per no cremar-nos. La teràpia de calor es pot utilitzar tant saquet tèrmics, mantes elèctriques o bé bosses de gel que es puguin posar al microones.
En cas de combinar la calor amb cremes de fred/calor, és important mai aplicar-ho junt, ja que algunes cremes porten mentol i podríem crear una reacció al nostre cos i després pica molt. Sempre aplicar la calor abans i després la crema que vulguem utilitzar.

La teràpia de fred es pot utilitzar quan:
– Hi ha febre
– Migranyes i dolors de cap
– Estrès
– Dolors de les dents
– Inflamacions (En un inici aplicar fred a la zona, també és molt bo fer banys de contrast. En els quals quan hi ha una inflamació farem 5′ calor 3′ fred aquest procés 3 cops, sempre acabant amb fred).
– Peus cansats
– Cops (sempre 48h hores per fer una vasoconstricció de la zona).
– Picades d’insectes

En cas d’aplicar fred és important que el gel quedi cobert per alguna tela, ja que si no podem cremar la zona on hem aplicat el gel. És important que quan apliquem el gel que sigui a compressió, lligant bé el gel a l’articulació afectada i no superar els 20′ d’exposició.

Say something!